All by my sehelf! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne Broeke - WaarBenJij.nu All by my sehelf! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sanne Broeke - WaarBenJij.nu

All by my sehelf!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

08 Maart 2015 | Australië, Melbourne

Om maar even beginnen met de titel, het is nu echt een feit. Nick is een vanmiddag richting vliegveld vetrokken en nu ben ik dus echt helemaal alleen in Melbourne, oke met 3.8 miljoen anderen dan.
Maar sinds mijn vorige blog is er natuurlijk al heel veel gebeurd! We zijn in de prachtige botanical gardens geweest (gratis!), in de wijk St. Kilda, bij het strand waar ze bekend staan om hun heerlijke taartjes (getest uiteraard, zie foto), zijn we naar de nightmarket geweest, een Sinead O’Connor concert (zelfde management als Nick dus gastenlijst!) en vooral heel veel rondgelopen natuurlijk. De nightmarket verdiend in ieder geval een wat uitgebreidere omschrijving. De Queen Victoria market is een soort overdekte gigantische markt, waar ze echt alles verkopen. In de zomer veranderd deze markt op woensdag van 5-10 pm in de nightmarket. Dan staat het helemaal vol met streetfood kraampjes waar je eten kan proeven van over de hele wereld, daarnaast zijn er straatartiesten en hangt er vooral een hele gezellige sfeer (ondanks de extreme drukte). Zelfs de Dutch Pancakes zijn vertegenwoordigd (foto!). Aansluitend nog het concert, dus zeker een topavondje 
Donderdag had ik een afspraak om iedereen op mijn ‘werk’ te ontmoeten. Super aardige mensen en ze hadden al van alles voor me geregeld. Eerst had ik een gesprek met het hoofd van de afdeling, een post-doc en de projectleider van de internationale database. Ze zijn erg enthousiast en het lijkt erop dat ik heel veel ga leren. Daarnaast plannen we voor aanstaande vrijdag een lunch om de afdeling te leren kennen en volgende week zaterdag ga ik bij ‘de baas’ bbqen met ons onderzoeksgroepje.
Vrijdag hebben we heerlijk rustig aangedaan om energie te sparen voor de zaterdag. Op zaterdag zijn we namelijk op een dagtour langs the great ocean road geweest! We moesten om 6:00 opstaan en werden opgepikt met een busje, gelukkig konden we allebei nog aan de linkerkant zitten (de kust kant). De dagtour gaat helemaal tot aan de twelve apostles, de must-see als je in Melbourne bent, dit zijn een soort rotsachtige formaties aan een spectaculaire kust. Het eerste stuk is het surf stuk en zijn prachtige stranden (helaas is het weer wel een beetje slecht), na een paar stops en een lunch in apollo bay stoppen we nog op een plek met veel eucalyptus bomen waar je koala’s in het wild kan spotten! En jahoor heel veel koala’s gezien! Beneden aan de heuvel is het wat toeristischer en daar zitten ook wilde koala’s en papagaaien, maar ze zijn duidelijk heel erg gewend aan mensen. De kinderen op de nabijgelegen camping wijzen nog een laagzittende koala aan, maar zijn zelf niet echt geboeid, lijkt alsof ze het net zo normaal vinden als een kat of een hond. We maken uiteraard wel wat typische aussi foto’s met de koala en de papagaaien maar het gedring rondom de dieren vinden we niet echt leuk, maar het is wel heel bijzonder om zo dichtbij deze dieren te zijn. We trekken na de lieve diertjes verder, de weg gaat nu meer door uitgestrekte heuvels en stukken regenwoud. Heel veel mensen slapen tijdens de rijstukken, wat wij ons niet kunnen voorstellen want het is zo ontzettend mooi! Onderweg stoppen we nog op een plek waar ze een rondje van ongeveer 15 minuutjes hebben uitgezet en je het regenwoud kan bewonderen (foto’s). Het regent wel (heel toepasselijk) maar onder de bomen merk je daar niks van en ook dit is weer prachtig. Dan is het op naar het hoogtepunt, de twelve apostles. Maar eerst stoppen we nog op het favoriete strand van onze tourguide Tim (die overigens echt super is!). Dit is zo ontzettend mooi en een typische plek uit van die folders of op internet waar je altijd zo jaloers van wordt, dus bij deze foto’s om jullie jaloers te maken ;) Dan toch echt de twelve apostles, het is zo ontzettend mooi, het valt niet echt goed te beschrijven, ik kan alleen maar iedereen raden (mocht je in de buurt zijn ;)) de great ocean road te rijden en hiernaar te kijken. Onze telefoon camera’s kunnen zeker niet vastleggen hoe immens het is, maar de foto’s geven wel een beetje een idee.
En dan is het zondag en is het tijd voor Nick om weer naar huis te gaan. Na nog een laatste tripje naar de Queen Victoria market komt het transfer busje hem om half 2 ophalen. En dan is het toch een klein beetje panieken, opeens echt helemaal alleen aan de andere kant van de wereld, in een compleet andere tijdszone en super grote stad. Gelukkig is het super mooi weer, dus ik heb net mijn laptopje ingepakt, counting crows opgezet en ben naar de Carlton Gardens gelopen, een relatief klein park maar voor Nederlandse begrippen ook weer heel groot en mooi. Daar typ ik dus nu mijn blog in het heerlijke Australische zonnetje en voel ik me eigenlijk weer helemaal goed. Want wat een avontuur om dit te doen en wat heb ik eigenlijk ook veel zin om te starten met werken en morgen ook nog eens voor het eerst volleyballen hier!

Dankzij Nick heb ik een super start gemaakt hier, toch bijzonder om met je ‘kleine’ broertje zo’n vakantie te beleven, heerlijk!

Snel weer een update, nu even genieten van de zon (nog steeds niet verband whoehoe!).

Liefs, Sanne

• 08 Maart 2015 - 11:33

Ina:

Superkids!!!
    En nu gaat jouw avontuur echt beginnen! Have fun!
    Xina